03 Δεκεμβρίου 2014

Γ τάξη - Όταν η Ιστορία συναντά τα Μαθηματικά...και ο Θησέας το Μινώταυρο!!!


Φέτος στο project "Η τέντα είχε τη δική της ιστορία", συνεργαζόμαστε με τη Γ2 τάξη του 1ου Δ.Σχ. Παπάγου.
Έχουμε κοινή στοχοθεσία, μοιραζόμαστε ιδέες και ανταλλάσουμε απόψεις. 
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας λοιπόν, είδαμε, και μας άρεσε, μια δραστηριότητα που πραγματοποίησε η Γ2 του 1ου Παπάγου, με geoboard, που συνδύαζε τα Μαθηματικά με την Ιστορία. 
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να βοηθήσουμε κι εμείς το Θησέα να βρει το Μινώταυρο μέσα στο Λαβύρινθο, χρησιμοποιώντας όχι μόνο το "μίτο της Αριάδνης", όπως μάθαμε στην Ιστορία, αλλά και το geoboard. 

Φτιάξαμε φιγούρες του Θησέα, του Μινώταυρου, της Αριάδνης και ξεκινήσαμε και τη γνωριμία με τα geoboard. 


Τι ακριβώς κάναμε;
  • Χρησιμοποιήσαμε τις Νέες Τεχνολογίες...
  • Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες.
  • Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήσαμε...Μινώταυρος, Θησέας, Ancient Greek, Ancient greek cartoons, Αριάδνη, minoan women, minoan columns....
  • Καταλήξαμε στις εικόνες που φαίνονται.
  • Τις τυπώσαμε, τις κόψαμε περιγραμμικά, τις πλαστικοποιήσαμε, πήραμε πώματα αναψυκτικών και τις βάλαμε σε βάση.




και ως αποτέλεσμα... αφού το δοκιμάσαμε στο γραφείο των δασκάλων....







Ωραία, μας αρέσει ως εδώ, αλλά δεν έχουμε φόντο!!!...Όμως...

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου γιόρταζε η κ. Μερόπη! Η δασκάλα της τάξης! Έφερε λοιπόν γλυκά από ζαχαροπλαστείο. Σημασία δεν έχει τόσο το γλυκό, όσο το κουτί του ζαχαροπλαστείου! Γυαλιστερό, λευκό και χαρτόνι!!! Ότι πρέπει για τοίχο παλατιού με τις ερυθρόμορφες μινωικές κολώνες!!!




Αυτή ήταν η δική μας δοκιμή. 
Σημασία έχει τι έκαναν οι μαθητές όμως...

Οι μαθητές λοιπόν κλήθηκαν:

Να σχεδιάσουν το Λαβύρινθο έτσι ώστε να έχει πρόσβαση στο Μινώταυρο ο Θησέας,





















Να μετρήσουν την απόσταση ανάμεσα
σε δύο βίδες, έτσι ώστε να μπορούν να υπολογίσουν πόση απόσταση διήνυσε ο Θησέας με το μίτο της Αριάδνης. 








Να θυμηθούν τα γεωμετρικά σχήματα σχεδιάζοντας Λαβύρινθους και στη συνέχεια να ακολουθήσουν την πορεία που οι ίδιοι σχεδίασαν. 



όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα...













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου